חיפוש

Last week a friend of mine shared Linkedin’s article “The Most In-Demand Hard and Soft Skills of 2020”. I was surprised to find Video Production as one of the most needed skills on the Hard skills section. I was told - many times - by known CEOs and business owners that VIDEO was never considered to be a part of their “must have list” and argued that video content is probably more important than the products themselves.

Last year I broke my business income record without performing any marketing actions. The demand for quality video content increased dramatically and gradually during the last five years. We all consume video content constantly and this medium of communication became the main way of promoting ideas, products, social change and much more. No matter what you are selling, goods or service, people engage with your brand first and therefore video will be their first impression before buying a becoming your customers.

We usually consume packaging before content and for that reason video production is so desperately needed because it can be both, I call it Visual Edibles. You watch and learn, you hear and think, images and sounds build as visual stories make you feel. Video became an imminent way of communication and mastering it is hard. So thank you, Linkedin for noting it out.

If you ever worked in a startup or had one of you own, you know that from Seed to Round A and even Round B, you must sell your service or product even if you only have the prototype. On Kickstarter, video is one of the requirements.

Technically speaking, video can be considered as an alternative growth channel. If you are running a small business it might be your only option. Expanding your online presence has been made easy using youtube, facebook video ads, or IGTV. Big business will have an in house video content division, which is the cheapest way to produce large quantities of videos.

Video producers like myself are now happy to get appointed (ha ha ha) as one of Linkedin’s in-demand hard skills for 2020. I’m writing these lines for you; dear marketers, executives, business women. Video is no luxury, it should be your best friend. I encourage you to produce more of it as our world gets crowded, tension-spans are always shrinking, and content must be packaged into 25 frames per second or more.



החורף כמעט נגמר- אנשי התרבות מבשלים את שנת 2020, וזה הזמן לגנוב רעיונות מבריקים של אחרים. למרות שפספסתם את רוב האירועים השווים של הקיץ - כי הפקתם את פרוייקטים של עצמכם - חשבתי שכדאי לכתוב על פרויקטים מיוחדים שקרו ב-2019 וכדאי ללמוד מהם או לפחות לקבל השראה. מיוזמות של עסקים פרטיים ועד לפסטיבלים עירוניים, בבלוג שלי תוכלו לדעת יותר על מהלכים אסטרטגיים של מובילי תרבות בארץ ובעולם (כן, כן) ולחפש השראה לפרויקטים הבאים שאתם מקדמים.

נתחיל בסוף ובקטן, אני מאמין שקטן זה הכי גדול ואני אסביר את עצמי. פייסבוק שבבעלותה גם וואטסאפ ואינסטגרם והמתחרה שלה גוגל הפכו את צריכת התוכן של כולנו לאישית. היום קל לטרגט את הקהל שלכם ולמשוך מתעניינים פוטנציאלים ולכל אירוע קטנטן, השקה, ארוחה מיוחדת, מפגש וכדומה. השוק גדל מאוד ואמנים הפכו להיות המפיקים של עצמם, המחירים ירדו בגלל פערי התיווך שנמחקו ומאחור נשארו רק ה"מוסדיים". מדובר בגופים ציבוריים כמו עיריות, אוניברסיטאות, ומשרדי ממשלה שמתקשים להתאים את עצמם לשינויים באופן צריכת התוכן, שינויים מהירים שנכפו עליהם. במקום מופע אחד עליהם ליצור תוכן מגוון שיתאים לקהלים שונים, למרות שמחירי התוכן (אמנים, סדנאות, מפיקים) ירדו עבודת ההפקה גדלה והפכה לתובענית יותר.

במקום מפיק אחד גדול, צריכים לעבוד מול מספר מפיקים קטנים. במקום אמן אחד מוכר, מזמינים מספר אמנים קטנים. פעמים רבות איכות התוכן נפגעת (נושא שארחיב עליו בנפרד בפוסט אחר), ונוסיף על כל אלה את כישורי המרקטינג שיש לפתח כדי להישאר רלוונטיים. מנגד, התפתחה תרבות הפקה עצמאית שמונעת על ידי הצרכנים (קהל). מנהלי קהילות בפייסבוק מקיימים מפגשים, תושבים "מרימים" מסיבות רחוב, מסעדות קטנות מזמינות אמנים, ומתחמי קניות מקיימים פסטיבלים.

לפני שלוש שנים נפגשתי עם שני סטודנטים חדורי מוטיבציה שסיפרו לי על הפסטיבל שהם רוצים להפיק בעפולה, ברכתי על היוזמה אבל לא יכולתי להצטרף כי לא היה להם תקציב. הם לא ויתרו ויצרו יש מאין פסטיבל ראוי שרק גדל משנה לשנה AFULIZ, פסטיבל שמכוון לכולם ומבוסס על אמנים מקומיים ומעט אמנים אורחים שאת רובם לא תכירו, אבל כדאי לכם להכיר. איך עושים את זה? עובדים קשה לפי אסטרטגיה סדורה מול האמנים הקטנים ומניעים אותם לפעולה. אחר כך מבקשים חסות פרסומית מהעירייה ומחזיקים אצבעות. אם מצליחים להתעקש מגיע גם תקציב עירוני קטן שגדל עם השנים. מודל הפקה זה מוכר ונפוץ אך רבים שוכחים שהוא עובד גם בהיפוכו. אני תמיד מעודד מנהלי תרבות ליזום פרויקטים דומים ולהצמיח את התוכן מהקהילה. תתפלאו לגלות אמנים מקומיים שצמאים לחשיפה, כמה מהם ישמחו לקבל מעט ולעשות הרבה בשם הפיתוח האישי והאינטרס האמנותי שהם עומדים מאחוריו. כמו כן, הפיכת יוזמה מקומית לשיתוף פעולה עם העסקים המקומיים יעזור לכל הפקה להתרומם. באירועי "יפו עד אגריפס" בירושלים למשל בחרו מספר מסעדנים לארח מופעי מחול ולפזר מופעי מחול בשוק מחנה יהודה.

מוזר? כן.

מקורי? כן.

מעניין? בטוח!

הכל קרה ממש בשבועות האחרונים ויכולתי למלא ארבעה עמודים בדוגמאות נהדרות אחרות אבל לקרוא המון מהנייד זה לא נח. בפוסט הבא אהיה יותר קצר כי את ההקדמה כבר הבנתם, אם יש לכם דוגמאות או פרויקטים שיכולים להפתיע אותי אל תהססו לשתף אותי.



וואוו, הרבה זמן לא יצאה המילה הזאת מהפה שלי. אני צופה ביוטיוב ומגיע לסדרה של וידאו'ס שלגמרי מבהירה לי איך אסטרטגיה טובה הופכת תוכן וידאו לרלוונטי. VEVO הוא הערוץ הרשמי של אמנים רבים ומוכרים, לא הרבה יודעים אבל החברה (ערוץ) שייכת למספר חברות תקליטים מוכרות :

!MGM, SONY MUSIC, UNIVERSAL, WERNER AND GOOGLE

תחשבו על זה רגע, כל שבוע - אפילו כל יום - יוצא קליפ חדש מאת מיטב האמנים (ריהנה, ג'סטין ביבר ושות') ועדיין הערוץ משיק יוזמה שמטרתה תוכן וידאו. למה? כי הערוץ עצמו הוא עסק לכל דבר, כמו שMTV יזמו פרויקטים והפכו אט אט לערוץ תוכן עם סדרות ופרסומות ו… לא רק מוסיקה, בחרו VEVO לפרגן לאמני צעירים מתחילים עם "רק" כמה אלפי צפיות :) כדי לחשוף אותם בצורה חדשה. הדרך די פשוטה.

הנה לכם דוגמא לפלטפורמה שתספק הרבה תוכן בעלות מינימלית. הקימו אולפן לבן וביקשו מהאמנים לשיר את השיר הכי מוכר שלהם בגרסה חיה ישירות אל המצלמה, ה"קליפ" נערוך בלייב ממצלמה אחת. קונספט מאוד מוצלח לדעתי. אם אנשי התוכן של פעם היו צריכים להפיק הרבה תוכן, היום הם צריכים ליצר פלטפורמה, או ליזום פרויקטים שיאפרו לרבה אחרים ליצוק את התוכן של עצמם, נשמע לכם מוכר? נכון, ככה פייסבוק התחילה. זאת "ביצת הזהב", במקום עוד ביצה לבנה רגילה וטעימה מצפים אותה בזהב -בשביל הארט - לוקח את אותו הזמן להטיל אותה.

בגלל המעבר לשיווק באמצעות תוכן והמיקוד הנדרש קורה שקבוצות של עשרות או אפילו מאות אנשים זקוקים לתוכן כל כך ספציפי שרק הם בעצמם יכולים ליצור אותו. הקווים המשיקים בין תחומי הענין שלהם מחברים אותם לקבוצה ומנהל הקבוצה "מפרגן" לקהילה ובאותו מנוף מספק להם תוכן. מנהל התוכן נדרש לפצח משהו הרבה יותר מורכב משאלונים, אם הוא עושה עבודתו נאמנה הוא יצליח לגרום לקהילה ליצור יחד.

איך מתחילים? יש המון דוגמאות טובות, מחפשים תוכן שיכול לעניין את המשתמשים, ואם אפשר… וידאו.

מתחת תמצאו חיבורים לערוצים שעושים יופי של תוכן כך שהוא נצרך על ידי המשתמשים באופן אורגני ומיוצר על ידם. חיבור בין UGC לקריאטיב.

אז את הפרויקט המעולה DSCVR של VEVO כבר הצגתי, מוסיקה חדשה וקונספט אפקטיבי.

גו פרו GO-RO שיחקו אותה והציעו למשתמשים לחלוק בניהם 1,000,000 דולר עבור הסרטונים הכי טובים שיצולמו. יצא דיי מדהים.

שאלות וכאלה כבר ראינו אבל מה שווג VOGUE עשו גורם לכולם להישאר, 73 שאלות די מגניבות שהפכו לטרנד ומקור השראה להרבה אחרים.

בלינק לטלגרם אפשר למצוא עוד הרבה ממה שקראתם ויותר:

"תוכן תוכן אבל מאיפה?"

לאנשים שאוהבים תוכן באמת, לא רק מתפרנסים מזה.